/ NOUTĂȚI / Ambasadori, Interviu

Sala de-acasă a învățătoarei Rodica Dinescu

Povești ale Ambasadorilor Îndreptar Digital în sala de-acasă

Rodica Dinescu, învățător la Școala Gimnazială Ion Minulescu Pitești și ambasador Îndreptar Digital, ne aduce experiența din clasa online alături de cei 29 de elevi energici de clasa I, super pasionați de animale de companie și învățare.

Cum a fost să faceți trecerea de la catedră (și poate uneori online) la lecții exclusiv online? Cum au reacționat elevii (ce le place și ce nu)?

Trecerea de la catedră la lecțiile exclusiv online a fost  soluţia optimă pentru situaţia actuală. Copiii sunt foarte fericiţi! Ȋn fiecare zi aşteaptă întâlnirea online cu emoţie şi nerăbdare. Le place că se văd şi fac lecţiile împreună cu ceilalţi colegi, dar la fel ca în clasă, sunt puţin dezamăgiţi că trebuie să răspundă la întrebări pe rând. ?

Ce v-a motivat să continuați lecțiile la distanță?

Am mai multe motive pentru a continua lecțiile la distanță. Având clasa I, ştiu că elevii mei au nevoie de exerciţiu, de sprijin şi de încurajări zilnice pentru a-şi însuşi temeinic materia.

Ce resurse / instrumente ați folosit și în funcție de ce le-ați ales?

Am folosit resurse şi instrumente adaptate vârstei lor (8 ani): fişe de lucru, desene și filmuleţe educative, jocuri online. De asemenea, le-am propus ca zilnic să citească poezii şi povești pentru copii.

Ce anume din experiența de până acum v-a ajutat în această perioadă (la nivel de pregătire, dar și de motivație)?

Ȋn acest demers m-a motivat dorinţa de a fi alături de elevii mei şi m-a ajutat experiența acumulată la cursurile la care am participat, Îndreptar Digital, CRED etc.

Ce v-a ajutat și ce provocări / probleme au apărut?

Pentru a realiza ce mi-am propus m-a ajutat experienţa anterioară. Cât despre provocări, aș spune că selectarea unor materiale potrivite, situaţiile în care copiii uitau să închidă microfonul şi vorbeau unii peste alţii, momentele în care legătura se pierdea sau era slabă.

Cum arată o zi de școală zilele acestea (ore, pauze, momente de relaxare)? Care este salutul de dimineață? ?

Fiecare zi de şcoală este unică şi specială! Ne salutăm şi ne îmbrăţişam virtual, vorbim puţin despre ce s-a întămplat în ziua precedentă şi apoi trecem la treabă. Ore şi teme din care nu lipsesc momente de relaxare care apar… neprogramat: un animal de companie care sare în faţa monitorului sau un frăţior mai mic care  doreşte neapărat  să participe şi el la lecţiile online. ?

Care sunt, din punctul dumneavoastră de vedere, 3 avantaje ale predării online? Dar 3 dezavantaje sau lucruri care vă lipsesc?

Observ și mă bucură faptul că elevii sunt fericiţi să desfăşoare lecţii online, programul  se poate stabili de comun acord şi poate fi la ore diferite și materialele folosite pot fi diverse.

Ne lipsește bineînțeles prezenţa fizică și interacțiunea, contactele directe sunt importante, mai ales pentru faptul că elevii mei sunt mici. Un alt dezavantaj ar fi că mai sunt copii care nu se pot conecta zilnic (nu au acces la internet sau sunt la bunici etc.), iar uneori legăturile nu sunt optime (unii copii vorbesc încet şi nu se aud şi atunci trebuie să repete ceea ce au spus).

În acest proces, cum ați comunicat părinților pentru a primi sprijinul lor și cum li s-a părut propunerea de a muta lecțiile, pe cât posibil, în online?

În acest proces, am comunicat  permanent cu părinții, mai întâi  pe Whatsapp şi pe email. Propunerea de a muta lecțiile, pe cât posibil, în online a fost bine-primită de către părinți, înțelegând că, deşi vor fi unele dificultăţi, acest lucru este benefic pentru copii în această perioadă.

Cum țineți legătura cu cei care nu au acces la tehnologie? (dacă este cazul)

Cu părinţii sau copiii care nu au acces la lecţiile online comunic pe Whatsapp şi pe email, unde le trimit teme și materiale de lucru.

Ce vă propuneți să faceți în următoarea perioadă?

Ȋn următoarea perioadă voi continua să ţin lecţii online şi voi  încerca să mă perfecţionez, participând la webinarii şi  discutând cu ceilalţi Ambasadori Ȋndreptar Digital, cu prietenii şi colegii mei.

Dacă ați avut vreun moment amuzant, distractiv, vreun proiect inedit pe care vreți să îl împărtășiți.

Ȋn zilele următoare, le  voi propune copiilor care au animale de companie să le aducă în faţa monitoarelor şi să le prezinte colegilor.

Probabil petreceți foarte mult timp online pentru a vă planifica lecțiile și a căuta resurse. Cum aveți grijă să aveți și timp liber pentru dumneavoastră?

Am reușit să mă organizez astfel încât să îmi fac timp pentru tot ce mă împlinește: familie, lectură, muzică, vizite virtuale, discuţii virtuale cu prietenii şi colegii.

Un gând pentru învățători și profesori.

Un gând pentru toţi învățătorii și profesorii: TOTUL VA FI BINE!

Alte articole

Tehnologia de la A la (generația) Z

Irina Zamfirescu   Elevii noștri sunt parte din generația digitală, generația Z. O generație conectată permanent, care este la zi cu noile tehnologii de comunicare

Am celebrat 2 ani de Îndreptar Digital

Îndreptar Digital a făcut bilanțul primilor doi ani de tehnologie și abilități digitale pentru învățători, doi ani de schimbare a învățământului primar cu ajutorul tehnologiei