/ Exerciții
Nume material

Dă voce creațiilor tale

Pentru:
Durată:
Necesar:
Tip material:

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Elevii vor identifica etapele de realizare a unui video în aplicația Chatter Pix Kids, pe
    baza instrucțiunilor primite
  • Educație civică: Elevii vor reda oral trăsăturile unei persoane, folosind drept exemplu un
    personaj creat de ei în aplicație
  • Științe: Elevii vor reda oral nevoile de bază ale viețuitoarelor și le vor prezenta în video-
    urile create
  • Limba română: Elevii vor crea dialoguri / discursuri scurte despre opere și personaje
    cunoscute sau create, poezii etc. pe baza instrucțiunilor primite. Vor exersa abilități de
    storytelling (povestire).

ETAPELE EXERCIȚIULUI:

  • Comunicați elevilor obiectivele orei, ce vor reuși să facă / învețe până la finalul orei
  • Prezentați conținutul nou al orei în funcție de disciplina aleasă
  • Prezentați aplicația Chatter Pix Kids și pașii de urmat
  • Creați un video în aplicație împreună cu elevii
  • Anunțați tema de lucru individuală sau pe echipe
  • Invitați-i să prezinte colegilor personajele create, către clasă sau în echipe.
  • Încurajați-i să își ofere feedback.

Începeți ora prin anunțarea obiectivelor, ce vor reuși elevii să facă și să învețe până la finalul orei. Aceste obiective vor fi reluate la finalul orei, discutând despre realizarea acestora.

Prezentați conținutul nou al orei, în funcție de disciplina pe care ați ales-o. La Educație Civică poate fi vorba despre noțiunea de persoană și caracteristici, la Științe puteți discuta despre nevoile de bază ale viețuitoarelor, iar la limba română (în variantele ei de Comunicare în limba română sau Limba și literatura română) poate fi un bun prilej de a vorbi despre dialog, vorbit în public, trăsături ale personajelor etc.

Prezentați aplicația Chatter Pix Kids și cum veți lucra cu ea pentru atingerea obiectivelor de învățare și dezvoltarea competențelor planificate.

      1. INSTALAREA APLICAȚIEI CHATTER PIX KIDS

Aplicația Chatter Pix Kids se descarcă gratuit din AppStore (pentru iOS) sau Google Play (pentru Android). Este preferabil ca elevii să o descarce încă din timpul pauzelor sau de acasă.

În secțiunea de „caută/search”, tastați: Chatter Pix Kids – aceasta este imaginea aplicației. Apăsați pe Instalați/Install. Ulterior instalării, veți regăsi acest simbol pe ecran:

     2. REALIZAREA UNUI VIDEO

Pasul 1: intrați în aplicație și din ecranul principal selectați TAKE PHOTO.

Pasul 2: încadrați în pătratul negru desenul / personajul desenat / imaginea cărora doriți să le dați voce și apăsați butonul galben cu simbolul aparat foto.

Pasul 3: trasați o line pe ecran, în locul unde ar fi gura elementului fotografiat, după care veți observa că butonul cu simbolul unui microfon va deveni activ și de culoare roșie.

Pasul 4: apăsați butonul cu simbolul microfon și așteptați 3 secunde, indicate pe ecran pentru a vă înregistra vocea, mai exact ceea ce doriți să spună personajul; durata maximă de înregistrare este de 30 de secunde.

Pasul 5: ascultați apăsând butonul verde Play sau înregistrați din nou apăsând butonul roșu. Dacă sunteți mulțumiți de înregistrare apăsați butonul portocaliu din dreapta sus pe care scrie Next.

Pasul 6: în acest pas puteți adăuga filtre imaginii (în Filter), diverse imagini (în Stickers), rame (în Frame) sau texte. Apoi apăsați Next.

Pasul 7: ascultați apăsând butonul verde. Video-ul va fi deja salvat în Galeria aplicației și îl puteți
vedea apăsând butonul Gallery.

Pasul 8: salvați creația în telefon pentru a o putea posta sau trimite mai departe. Apăsați butonul din dreapta butonului verde, cel cu simbolul unui telefon peste care se suprapune o săgeată.

Urmând pașii de mai sus, creați împreună cu elevii un personaj și treceți-i prin pașii aplicației. Poate fi un personaj care e relevant pentru lecție sau pentru cultura / identitatea clasei.

La partea de lucru individual, anunțați modul de lucru și tema. Elevii pot lucra individual pentru realizarea personajelor sau în echipe.

La finalul lecției, fiecare elev este încurajat să prezinte personajul creat în fața colegilor sau în echipă. Vă recomandăm să îi îndrumați pe elevi să își dea feedback constructiv, ce le-a plăcut la
lucrarea colegului, ce ar vedea îmbunătățit.

În funcție de modalitățile pe care le folosiți pentru a comunica online cu elevii dumneavoastră, aceștia vă pot transmite înregistrarea pe mai multe canale (whatsapp, chatul de facebook, e-mail
etc.). Dacă aveți un sistem de proiecție în clasă puteți să redați filmulețele elevilor la acesta.

Ora se încheie cu verificarea atingerii obiectivelor și cu o scurtă discuție frontal despre: Ce le-a plăcut? Ce a fost cel mai dificil? Ce au învățat? Ce văd îmbunătățit? La ce alte discipline / activități pot folosi activitatea?

Fișa de exerciții, pe care o puteți descărca mai jos, este una orientativă și poate fi adaptată pentru diferite teme/ proiecte.

Iată mai jos un mic exemplu despre ce puteți face cu ChatterPix. Pentru mai multă inspirație vă așteptăm pe grupul privat de Facebook Îndreptar Digital, aici – https://www.facebook.com/groups/IndreptarDigital/. 

IMPORTANT:

Oricare dintre exerciţiile digitale pe care le veţi parcurge cu copiii  vor contribui, desigur, la emiterea adeverinţei de implicare în programul Îndreptar Digital.

Condiţiile pe care trebuie să le îndepliniţi le găsiţi pe site-ul Îndreptar Digital www.indreptardigital.ro/cum-fac-sa/ – secţiunea “Întrebări frecvente și răspunsuri complete” – “Care sunt condiţiile pentru a valida exerciţiile făcute la clasă cu elevii mei?”