/ Exerciții
Nume material

Utilizarea Google Maps

Pentru:
Durată:
Necesar:
Tip material:

Obiectivele exercițiului:

  • Asimilarea noțiunii de hartă și orientarea în spațiul public utilizând o hartă (lecția Orientarea în orizontul apropiat, clasa a IV-a);
  • Deprinderea organizării unei călătorii;

Etapele exercițiului:

Exercițiul presupune utilizarea Google Maps (program gratuit online) pentru orientarea în spațiul public: drumul de la școală acasă, pe o altă rută decât cea obișnuită sau un drum către o altă destinație / vizualizarea pe Google Maps ale unor locuri în care copiii își doresc să ajungă (prin opțiunea de a vedea imagini din spațiile publice).

1. Prezentarea ideii de hartă. Ce este o hartă, cum ne ajută harta în viața de zi cu zi și cum ne ajută să înțelegem mai ușor geografia.

2. Ulterior lecției despre hărți, elevilor le va fi prezentat Google Maps: https://maps.google.ro. În mod ideal, pentru această lecție veți folosi un calculator/laptop și un videoproiector, pentru a prezenta elevilor aplicația.

3. Veți prezenta elevilor elementele aplicației: unde să introducă adresa de destinație, cum pot selecta mijlocul de deplasare, unde pot să vadă clădiri reale din locurile selectate. Mai jos, diferite capturi care să vă îndrume în explicații.

În câmpul de search introduceți destinația dorită. Pentru a exemplifica, alegeți o destinație comună pentru elevi (ex: primăria, un magazin din comunitate etc).

După ce introduceți destinația, va fi marcat pe hartă locul introdus. Pentru a obține traseul, apăsați directions.

Traseul recomandat va afișat pe ecran.

4. Explicarea exercițiului pentru elevi. Aici avem două situații, în funcție de posibilități.

a. Dacă în clasă sunt elevi care au internet mobil pe telefon/tabletă (exercițiul poate făcut în grup)

  • Identificarea, pe grupe, a unei destinații (un loc public, sigur pentru elevi);
  • Introducerea de către elevi a destinației și planificarea călătoriei (elevii își vor nota pe o foaie de observație durata călătoriei, străzile pe care le vor parcurge, eventuale locuri cunoscute pe lângă care vor trece. Vedeți la finalul acestui material o posibilă fișă de lucru ce poate utilizată);
  • Ulterior parcurgerii efective a traseului, elevii vor nota pe foaie de observație dacă au respectat traseul și dacă durata a fost aceea estimată de Google Maps.

b. Dacă în clasă nu există elevi cu internet mobil, traseul va fi notat pe foaia de observație (prin „parcurgerea” drumului utilizând touch screen-ul). Dacă elevii sunt prea mici pentru a parcurge aceste trasee singuri, pot introduce la adresa de destinație adresa de acasă și se pot ghida cu Google Maps pentru a vedea dacă traseul lor este cel mai scurt/dacă timpul parcurs coincide cu estimarea aplicației.

5. Dincolo de acest exercițiu, elevii pot explora zone îndepărtate și pot vedea clădiri simbol din alte zone ale lumii. Dacă, spre exemplu, le prezentați Casa Poporului, Arcul de Triumf etc, puteți introduce numele orașelor. Elevii pot vedea unde anume pe hartă se află respectivul obiectiv, precum și cum arată.

FIȘĂ DE LUCRU ELEV

Pentru a sprijini elevii în realizarea traseului, le puteți propune ca pe un caiet să completeze informațiile de mai jos. Îi poate ajuta pentru organizarea unei călătorii.

Nume elev:
Destinație (locul unde vei merge): Strada __________________________, nr. ___ Ce este acolo?:
Cum vei călători? : Pe jos Cu mașina
Durata estimată a călătoriei?:
Străzile propuse de Google Maps:
În cât timp ai ajuns la destinație? :