/ NOUTĂȚI / Ambasadori, Interviu

Sala de-acasă a învățătoarei Daniela Coman

Povești ale Ambasadorilor Îndreptar Digital în sala de-acasă

Daniela Coman, învățător la Liceul de Arte Margareta Sterian din Buzău și ambasador Îndreptar Digital, ne aduce experiența din clasa online alături de cei 23 de elevi perseverenți de clasa I.

Cum a fost să faceți trecerea de la catedră (și poate uneori online) la lecții exclusiv online? Cum au reacționat elevii (ce le place și ce nu)?

Trecerea de la catedră la lecţii exclusiv online a  fost una destul de dificilă pentru că îmi lispesc  elevii, colegii şi chiar sala de clasă.

Ce v-a motivat să continuați lecțiile la distanță?

Motivul pentru care am continuat lecţiile la distanţă a fost responsabilitatea pe care o am faţă de elevii mei, dorinţa de a le face „izolarea” mai uşoară.

Ce resurse / instrumente ați folosit și în funcție de ce le-ați ales?

Resursele şi instrumentele folosite au fost diverse. Am dus în clasa online aplicaţiile despre care am aflat prin intermediul platformei Îndreptar Digital (Wordart, Chatterpix, Canva, Kahoot), apoi aplicaţia Zoom pentru desfăşurarea lecţiilor online, formulare Google docs pentru aplicarea unor teste de evaluare, jocuri pe care le-am creat în Wordwall și platforma Adservio.

Ce anume din experiența de până acum v-a ajutat în această perioadă (la nivel de pregătire, dar și de motivație)?

Experienţa dobândită utilizând platforma Îndreptar Digital şi calitatea de Ambasador Îndreptar Digital au stat la baza derulării acestor activităţi online, deoarece desfăşurasem la clasă activităţi în cadrul cărora am folosit resursele digitale, iar feedback-ul primit de la copii a fost unul pozitiv.

Ce v-a ajutat și ce provocări / probleme au apărut?

De mare ajutor mi-au fost diversele aplicaţii din cadrul activităţilor propuse pe platforma Îndreptar Digital. Probleme întâmpinate au fost legate de slaba conexiune la internet şi dipozitivul de pe care am lucrat.

Cum arată o zi de școală zilele acestea (ore, pauze, momente de relaxare)? Care este salutul de dimineață? ?

În fiecare zi respect orarul clasei, transmit elevilor informaţiile necesare prin scurte filme, prezentări, mesaje pe platforma Adservio și stabilim întâlnirea online la o anumită oră, convenabilă tuturor. Ne relaxăm desfăşurând  activitati practice, interpretând cântecele și imnul clasei „Prieteni 1, 2, 3!”

Care sunt, din punctul dumneavoastră de vedere, 3 avantaje ale predării online? Dar 3 dezavantaje sau lucruri care vă lipsesc?

Ca avantaje desigur este accesul la informaţii în orice moment și feedback imediat oferit și primit de la elevi. Și de ce nu, economisim și hârtie. ? Ca dezavantaje simțim cu toții lipsa unor resurse tehnologice performante și a unor conexiuni optime la rețea, cu o bună calitate a sunetului, imaginilor și anumitor grafice. O altă lipsă este cea a contactului face-to-face, esențial de multe ori pentru socializare. Și am observat că nu orice curs poate fi livrat prin intermediul platformelor eLearning.

În acest proces, cum ați comunicat părinților pentru a primi sprijinul lor și cum li s-a părut propunerea de a muta lecțiile, pe cât posibil, în online?

Deorece comunicarea cu părinţii o făceam de mult timp şi pe grupul de Whatsapp al clasei, părinții au fost receptivi şi au înţeles că este o soluţie foarte bună în condiţiile actuale.

Cum țineți legătura cu cei care nu au acces la tehnologie? (dacă este cazul)

Am un singur copil care nu are acces la tehnologie, pentru care am decis să comunic telefonic.

Ce vă propuneți să faceți în următoarea perioadă?

Cu siguranță voi continua activitatea didactică în mediul online pentru a fi alături de elevii mei.

Dacă ați avut vreun moment amuzant, distractiv, vreun proiect inedit pe care vreți să îl împărtășiți.

M-a amuzat teribil când am ascultat înregistrările elevilor în timpul citirii lecţiei de la Comunicare în Limba Română, utilizând aplicaţia Chatterpix. Având un timp limitat, de 30 de secunde, au citit într-un ritm extrem de rapid pentru a se încadra. Cei care citeau mai lent, cu siguranţă îşi vor îmbunătății cititul, exersând astfel. ?

Probabil petreceți foarte mult timp online pentru a vă planifica lecțiile și a căuta resurse. Cum aveți grijă să aveți și timp liber pentru dumneavoastră?

Sincer, fiind preocupată cu pregătirea materialelor necesare, reuşesc să trec mai uşor peste tot ceea ce se întâmplă la nivel mondial.

Un gând pentru învățători și profesori.

Fiţi alături de elevii dumneavoastră cât de mult puteţi.

Alte articole

Codare încă din clasele primare

Interviu: doamna învățătoare Didina Botgros, Școala Gimnazială Sfânta Varvara, Aninoasa, Hunedoara Doamna învățătoare Didina Botgros a transformat utilizarea tehnologiei digitale într-o rutină în clasa domniei

Sala de-acasă a învățătoarei Mihaela Govor

Povești ale Ambasadorilor Îndreptar Digital în sala de-acasă Mihaela Govor, învățătoare la Școala Gimnazială Antonie Vodă, Popești, Prahova și ambasador Îndreptar Digital, ne aduce experiența