Ilustratie Exercitii
Tip material
Pentru clasa
Durată totală

stiinte, romana, civica | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
1h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Elevii vor identifica etapele de realizare a unui video în aplicația ChatterPix, pe baza instrucțiunilor primite
  • Educație civică: Elevii vor reda oral trăsăturile unei persoane, folosind drept exemplu un personaj creat de ei în aplicație
  • Științe: Elevii vor reda oral nevoiele de bază ale viețuitoarelor și le vor prezenta în video-urile create
  • Limba română: Elevii vor crea dialoguri / discursuri scurte despre opere și personaje cunoscute sau create,  pe baza instrucțiunilor primite. Vor exersa abilități de storytelling (povestire).
stiinte | Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
2h

OBIECTIVE:

  • Deprinderea de competențe de organizare a timpului.

ETAPE
Exercițiul nu vizează acumularea de informații din sfera vreunei arii curriculare, ci este mai degrabă o încercare de a organiza timpul elevilor. Aplicația School Planner pe care v-o propunem îi poate ajuta pe elevii dumneavoastră să urmărească activitățile pe care le planificați pentru clasă, temele pe care le au de făcut, orarul și eventualele activități extra curriculare. Mai mult, utilizarea aplicației la clasă presupune consecvență și răbdare din partea elevilor (abilități care ar trebui exersate), completarea zilnică a sarcinilor denotând atenție și grijă pentru sarcinile școlare.

Exercițiu disponibil doar celor înregistrați
stiinte | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
1h+

Vacanţa este un bun prilej de a cunoaşte, investiga şi admira mediul încon- jurător, pentru simplul fapt că avem mai mult timp pentru a observa ce se întâmplă în jurul nostru. Îndreptar Digital va propune de această dată mai multe mijloace de a dezlega împreună cu copiii câteva din misterele naturii.

ETAPELE EXERCIȚIULUI:

  • Instalarea şi utilizarea aplicaţiilor: Vremea meteo România, Star Walk 2, Smart Compass, Pedometer, Wild Alert
  • Documentare digitală
  • Ce am învăţat în vacanţă? – aplicaţia Kahoot
  • Creatorul de amintiri – aplicaţia Quik
Exercițiu disponibil doar celor înregistrați
comunitare | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
+1h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Conştientizarea semnificaţiei zilelor pe care le putem sărbători în luna iunie, prilej de a identifica problemele actuale din domeniul protecţiei copiilor şi cel al protecţiei mediului;
  • Identificarea unor posibile soluţii pe care copiii să le pună în practică cu ajutorul adulţilor: cadre didactice, părinţi, comunitatea în care trăiesc;
  • Implicarea elevilor în crearea unui mesaj public pentru a susţine o cauză;
  • Însuşirea unor informaţii de bază privind realizarea unor materiale foto şi video.
stiinte | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
2h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

Aplicația mozaik3D are o serie de joculețe și simulări 3D pe diferite subiecte – corpul uman, istorie, geografie, matematică etc.

Jocurile propuse de noi:

  • Exersarea și fixarea citirii ceasului;
  • Elemente de orientare în orizontul apropiat (exercițiu inspirat de manualele de Geografie).
Exercițiu disponibil doar celor înregistrați
romana | Clasa 3, Clasa 4
1h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Realizarea de materiale video ample, prin tăierea sau lipirea mai multor materiale video;
  • Introducerea unor texte pe materialele video;
  • Adăugarea unor coloane sonore;
romana | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
1h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Dezvoltarea vocabularului;
  • Dezvoltarea imaginației.

 

Exercițiu disponibil doar celor înregistrați
romana | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
1h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Reducerea stresului elevilor în procesul de evaluare;
  • Transformarea evaluării într-o competiție amuzantă.
Exercițiu disponibil doar celor înregistrați
romana | Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
4h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Deprinderea unor elementele esențiale din editare unor documente;
  • Coordonare – muncă în echipă cu unul sau mai mulți colegi;
  • Transmiterea de e-mailuri.
Exercițiu disponibil doar celor înregistrați
civica | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
5 min

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Înlesnirea aplicării exercițiilor propuse de noi printr-un instrument GRATUIT și FACIL de oglindire a ecranului telefonului pe videoproiector.

 

comunitare | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Sprijinirea părinților în introducerea unor elemente de educație media pentru copiii lor;
  • Reducerea neliniștii părinților cu privire la mediul online.
Exercițiu disponibil doar celor înregistrați
civica | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • înțelegerea și responsabilizarea elevilor cu privire la utilizarea tehnologiei digitale mobile;
  • consum critic și responsabil în mediul online.
Exercițiu disponibil doar celor înregistrați
comunitare | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 3, Clasa 4, Clasa 2
+-

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI: 

  • Implicare elevilor în proiecte comunitare cu scopul de a dezvolta spiritul civic și de a-i pregăti pentru a fi cetățeni responsabili;
  • Implicarea elevilor în proiecte care asumă comunicare publică și, deci, exersarea scrierii/ producției de texte, imagini, filmulețe destinate publicului larg;
  • Coagularea comunității locale și dezvoltarea spiritului de apartenență la comunitate pentru elevi, cadrele didactice, părinții elevilor.
stiinte | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
4h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Observarea comportamentelor și identificarea unor elemente de rutină la animalele aflate în sălbăticie/captivitate;
  • Deprinderea tehnicilor de observare: exersarea unor metode care dezvoltă răbdarea și rigoarea;
  • Familiarizarea cu principiile din sfera drepturilor animalelor și dezvoltarea responsabilității față de animale.
Exercițiu disponibil doar celor înregistrați
comunitare | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
2h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Realizarea unor postere care să prezinte viziunea elevilor cu privire la conceptul de fericire;
  • Deprinderea unor minime abilități de editare foto;
  • Exersarea empatiei;
  • Dezvoltarea imaginației.
comunitare | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
1h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Realizarea unor felicitări pentru mame/bunici/mătuși/surori etc folosind o aplicație online (aplicația are opțiunea de creare de postere, felicitări, afișe etc. Puteți explora mai multe opțiuni, în funcție de diferitele nevoi de învățare/comunicare);
  • Deprinderea unor minime abilități de editare foto;
  • Dezvoltarea imaginației.
Exercițiu disponibil doar celor înregistrați
stiinte | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
2h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI

  • Dobândirea unor noțiuni elementare despre comunicare și mass media și, în particular, despre radio;
  • Deprinderea/exersarea capacității de sinteză și de documentare a unei teme;
stiinte | Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
2h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Identificarea formelor de relief pe hărți;
  • Acumularea de informații în domeniul geografiei (capitale ale statelor);
  • Căutarea de informații pe internet;
  • Prezentarea temei.
stiinte | Clasa 4
2h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Realizarea unor colaje foto prin utilizarea unei aplicații gratuite, disponibilă online;
  • Realizarea unor experimente din aria tematică științele naturii.
comunitare | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
2h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Realizarea unor mini-filmulețe prin utilizarea unei aplicații gratuite, disponibilă online;
  • Realizarea unor ornamente pentru Craciun;
  • Elevii vor fi la rândul lor resursă de învățare pentru alți elevi.
comunitare | Clasa 3, Clasa 4
2h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Realizarea unor mini-filmulețe prin utilizarea unei aplicații gratuite, disponibilă online;
  • Realizarea unor filmulețe prin care elevii să documenteze tradițiile de Crăciun la care iau parte;
  • Înțelegerea unor tradiții – căutarea pe internet ale unor tradiții de Crăciun și documentarea lor în comunitatea în care se află;
  • Elementele esențiale de realizare a unor material video.
Exercițiu disponibil doar celor înregistrați
comunitare | Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
2h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Realizarea unor mini-filmulețe prin utilizarea unei aplicații gratuite, disponibilă online;
  • Elevii vor fi familiarizați cu prezentarea în public a unui proiect;
  • Încurajarea cititului.
comunitare | Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
2h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI

  • Realizarea unor mini-filmulețe prin utilizarea unei aplicații gratuite, disponibilă online;
  • Realizarea unui experiment din aria tematică științele naturii;
  • Deprinderea unui comportament responsabil față de mediu.
comunitare | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
3h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI

  • Folosirea fotografiei ca mijloc de exprimare a mesajelor (în acest caz – încercarea de a soluționa probleme din comunitate);
  • Implicare civică – elevii vor fi atenți la spațiul public și vor exersa implicarea în comunitate.
comunitare | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
4h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Colectarea unor povești individuale, ale unor persoane în vârstă, care să reconstruiască perioade despre care copii aud doar la orele de istorie;
  • Consolidarea relației dintre copii și persoanele vârstnice și, deci, sprijin emoțional pentru persoanele vârstnice din comunitate.
  • Introducerea în universul jurnalismului narativ pentru elevi;
  • Deprinderea unor elemente de bază cu privire la înregistrarea video cu telefonul/tableta;
  • Are valoare istorică pentru comunitatea locală (etnografii locale) sau poate avea valoare sentimentală pentru familie.
comunitare | Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4
3h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Folosirea fotografiei ca mijloc de exprimare a mesajelor (emoțional, informare, conștientizare etc);
  • O reinterpretare a spațiului cotidian – a contextelor în care elevii își desfășoară activitățile de zi cu zi;
  • Este o modalitate creativă și distractivă de documentare – ușor de adaptat la nivelul de învățare ale elevilor;
stiinte | Clasa 4
2h

Obiectivele exercițiului:

  • Asimilarea noțiunii de hartă și orientarea în spațiul public utilizând o hartă (lecția Orientarea în orizontul apropiat, clasa a IV-a);
  • Deprinderea organizării unei călătorii;
Exercițiu disponibil doar celor înregistrați
stiinte | Clasa 0, Clasa 1
3h

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Folosirea internetului ca sursă de informații;
  • Informații cu privire la cum se folosește motorul de căutare;
  • Atenție crescută pe spațiile publice la semnele de circulație.