009

Nume

009

Cum se fac ornamente de brad?

Pentru:

Clasa 0, Clasa 1, Clasa 2, Clasa 3, Clasa 4

2h

2h

Durată:

o oră în care va fi explicată sarcină, minim o oră în care vor fi prezentate proiectele.

Necesar:

smartphone/tablete, hârtie glase, foarfece, lipici (și orice alt material necesar pentru realizarea ornamentelor), instalarea aplicației Stop Motion pe telefoanele mobile ale elevilor (aplicația este gratuită).
Icon Exericitiu Video

TIP MATERIAL:

FOTO

Înainte de a propune elevilor utilizarea aplicației Stop Motion, vă sugerăm să descărcați dumneavoastră aplicația și să explorați modul în care aceasta se utilizează și toate opțiunile pe care le aveți la dispoziție din aplicație. Mai jos vă redăm pașii esențiali în utilizarea aplicației, însă vă încurajăm să explorați toate opțiunile disponibile. Materialele video pe care le veți realiza nu vă vor afecta integritatea fotografiilor/materialelor video din memoria telefonului dumneavoastră.

OBIECTIVELE EXERCIȚIULUI:

  • Realizarea unor mini-filmulețe prin utilizarea unei aplicații gratuite, disponibilă online;
  • Realizarea unor ornamente pentru Craciun;
  • Elevii vor fi la rândul lor resursă de învățare pentru alți elevi.

ETAPELE EXERCIȚIULUI

  • Explicarea elevilor a modului în care se realizează diferite ornamente pentru brad/clasă;
  • Instalarea, pe telefoanele mobile, a aplicației Start Motion;
  • Explicații cu privire la modul în care se folosește aplicația;
  • Realizarea ornamentelor și a proiectelor în Stop Motion;
  • Prezentarea proiectelor la ora.

1. CUM SE REALIZEAZĂ ORNAMENTELE PENTRU BRAD/CLASĂ PENTRU SERBAREA CRĂCIUNULUI?

Explicați elevilor etapele de realizare ale unui ornament de iarna. În mod ideal, veți împărți clasa în mai multe grupe (împărțirea va fi minim pe echipă de doi, astfel încât unul dintre elevi să poată poza pe celălalt în timp ce realizează ornamentul). Fiecare dintre grupe va realiza un ornament de brad/pentru clasă distinct. Exercițiul poate fi realizat și cu acelașii ornament pentru toate grupele.

2. INSTALAREA APLICAȚIEI STOP MOTION

Aplicația este gratuită și disponibilă în Google Play/ App Store. Apăsați pe Play Store/Google Play – căutați acest simbol pe telefonul dumneavoastră:

În secțiunea de „caută/search”, tastați: Stop Motion – aceasta este imaginea aplicației. Apăsați pe Instalați/ Install. Deschideți aplicația.

3. UTILIZAREA APLICAȚIEI

Pentru a începe un nou proiect, apăsați pe simbolul „+”;

Elevii vor apăsa pe simbolul indicat de săgeată (un aparat foto) și se va activa camera telefonului. La fiecare etapă de realizare a ornamentului, elevii vor realiza o fotografie. Vor face o singură fotografie, încercând pe cât posibil să facă poza din același unghi (explicați-le elevilor că dacă vor păstra unghiul, succesiunea fotografiilor le va arăta procesul de realizare a proiectului). Pentru a putea fi utilizat ca sursă de învățare, sfătuiți elevii să facă fotografie strict la ornamentul creat, respectiv la modul în care lucreaza (mâinile lor în timp ce lucrează la ornament). Unghiurile foarte largi, în care să apară și fețele copiilor, vor îngreuna procesul de observare pentru aceia care vor vedea filmulețele, deci nu vor fi atinse obiectivele exercițiului.

Pentru a face fotografia, vor apăsa pe buto- nul roșu. Fiecare dintre planșele realizate vor fi fotrografiate.

La finalul exercițiului, elevii vor apăsa bu- tonul Play (urmăriți săgeata). Toate fotografiile vor reda un filmuleț – elevii vor putea vedea cum au construit ornamentul, etapă cu etapă. Elevii ar trebui să realizeze minim 35 de fotografii astfel încât filmulețul să nu se deruleze prea repede. Explicați-le că pot face fotografii în diferite etape ale realizări ornamentelor și cu cât filmul conține mai multe detalii, cu atât va fi mai simplu pentru persoanele care vor viziona filmulețul să reproducă proiectul. Este foarte important ca elevii să facă fotografia din aplicație, nefiind posibil să utilizeze fotografiile făcute din camera foto a telefonului.

Pentru a vă trimite filmulețele, elevii vor apăsa pe simbolul indicat de săgeată.

Apoi elevii vor trebui să selecteze opțiunea „export movie”:

4. PREZENTAREA REZULTATELOR

După ce a fost selectată opțiunea de export movie, în funcție de canalele de comunicare pe care le utilizați, vă pot trimite filmulețul pe WhatsApp, sms (dacă aveți instalată opțiunea de mms), pe e-mail (dacă elevii au adresă de e-mail). Pentru a vă asigura că elevii au înțeles ce au de făcut, vă sfătuim să exersați cu elevii la clasă. Pot face poze colegului de bancă și să creeze mici animații în clasă. Asigurați-vă că toți elevii au înțeles cum să folosească aplicația.

După ce a fost selectată opțiunea de export movie, în funcție de canalele de comunicare pe care le utilizați, vă pot trimite filmulețul pe WhatsApp, sms (dacă aveți instalată opțiunea de mms), pe e-mail (dacă elevii au adresă de e-mail). Pentru a vă asigura că elevii au înțeles ce au de făcut, vă sfătuim să exersați cu elevii la clasă. Pot face poze colegului de bancă și să creeze mici animații în clasă. Asigurați-vă că toți elevii au înțeles cum să folosească aplicația.

Fișa de exerciții este una orientativă, ce poate fi adaptată pentru diferite teme/ proiecte.

Dacă alegeți ca elevii să prezinte proiectele, vă rugăm să fotografiați momentul prezentării (câteva fotografii pentru exemplificare). Imaginile realizate de dumneavoastră vor atesta implicarea în program.
Vă rugăm să păstrați materialele rezultate în urma exercițiului - fotografii, video-uri - realizate de dumneavoastră sau de elevi. Dorim să promovăm activitatea învățătorilor în cadrul proiectului Îndreptar Digital. Dacă întâmpinați probleme în realizarea exercițiului, vă rugăm să ne contactați pe adresa de e-mail: contact@indreptardigital.ro.
Descarcă material (PDF)

Pentru a le deschide instalează Adobe Reader

Formatul lor este A4, pentru a fi ușor de tipărit.